CATEGORIES

MILLAINEN ON PR-MATKAN AIKATAULU?

13.11.2018

*Qatar Airwaysin järjestämä PR-matka*

Viimeyönä saavuin Qatar Airwaysin järjestämältä pr-matkalta Dohasta, mitä monet teistä varmaan ovatkin seuranneet Instagram-tarinoitteni kautta. Pitkän viikonlopun kestänyt matka oli ikimuistoinen. Näimme hyvin paljon lyhyen ajan sisään ja meistä pidettiin matkalla erittäin hyvää huolta. Ulkopuolelta katsottuna tällaiset matkat näyttävät unelmalomalta, mutta kaikkien kauniiden kuvien takana on valtava kiire ja paine, sillä tällaiset matkat ovat usein hyvin hektisiä ja todella aikataulutettuja. Matka oli äärimmäisen ihana ja mietin monesti matkan aikana miten onnekas olen, että saan töiden takia kokea näinkin upeita elämyksiä, mutta rentoa chillailua tämäkään matka ei ollut, vaan läpi viikonlopun oli hyvin tiukka aikataulu. Seuraavien aavikkokuvien lomassa avaan teille pr-matkamme aikataulua.

Perjantai
Matka alkoi Helsinki-Vantaan lentokentältä, missä tapasimme kaikki muut reissuun lähtijät. Suomen Qatar Airwaysin edustajan lisäksi meitä oli kuusi matkaajaa: bloggaajat / sometuottajat minä, siskoni Kira, Julia, Sabina sekä kaksi arvostettua pitkänlinjan toimittajaa: Mirva ja Ulla-Maija. Kone lähti 16:25 ja meitä pyydettiin olemaan paikalla viimeistään 14:25. Itse olin ollut lentokentällä jo 11:00 lähtien, sillä kuvasin koko aamupäivän kampanjaa Finavialle (tästä myöhemmin lisää). Aamupäivän aikataulu oli ollut tiukka ja saimme kaiken kuvattua tuntia ennen koneen lähtöä. Lentomatka kului pitkälti töitä tehden. Käsittelin kuvia, kirjoitin isänpäivä-tekstiä, mutta kolmen tunnin jälkeen alkoi silmiä jo niin pakottaa, että ehdin katsoa yhden leffan. Suositus I Feel Pretty-komedialle – tuli naurunhörähdyksiä muutamaankin otteeseen. Saavuimme Dohaan paikallista aikaa 23:45 ja hotellille saavuimme paikallista aikaa 00:45. Nukkumaan mentiin paikallista aikaa joskus 01.30 aikaan kun laukut oli purettu ja iltapesut suoritettu.

Lauantai
07.30 Aamupala hotellilla
08.30 Lähtö aavikolle (tunnin ajo)
10:00 Saapuminen aavikolle
10:00-12:00 Ajelua aavikkomaisemissa jeeppien kyydissä
12:00-14:00 Lounas aavikkokeitaalla
14:00 Ajo monsterbussilla aavikolla
15:00 Ajo aavikolta hotellille
16:00-18:00 Vapaata oleskelua hotellilla (aka vaatteiden vaihto, soitto kotiin ja muutamien kuvien nopea editointi ja julkaisu)
18:00 Drinks at Spice Market
19:30 Dinner at La Spiga restaurant at the W hotel

Sunnuntai
8:00 lähtö aamupalalle
08:30 aamupala paikallisten suosimassa Shay Shamoos aamiaispaikassa keskustassa
09:30 Lähtö islamilaisen taiteen museen MIAan.
09:45 Opastettu kierros museossa
11:40 Lähtö Qatar museoon
13:00 Lounas
14:00 Kierros Katara Cultural Village
15:30 Kierros Qatar Pearl
16:30 Hotellilla vapaata aikaa (aka vaatteiden vaihto, soitto kotiin ja muutamien kuvien nopea editointi ja julkaisu)
18:30 Souq Waqif

Maanantai
08:00 Check-out hotellista
08:15 Lähtö aamupalalle
08:30 Aamupala Shangri-La:n helipadilla (ehkä upeimpia kokemuksia koskaan!)
10:30 lähtö lentokentälle
12.00 lounas lentokentällä (minkä jälkeen kaikki editoi ja kirjoitti postauksia hirveällä kiireellä)
15:00 lento takaisin Suomeen (kuvien editointia niin pitkään kun silmät kesti kuivassa ja pimeässä lentokoneilmassa)

Aikatauluja katsoessa kaikki näyttää ihan äärimmäisen siistiltä tekemiseltä, ja sitä se onkin. Oli todella ihanaa nähdä mahdollisimman paljon lyhyessä ajassa. Mutta tiukan aikataulun vuoksi jokainen pysähdys on kisaa ajan kanssa. Samalla kun sitä yrittää oppia ja kuunnella mahdollisimman paljon mitä oppaat kertovat upeista kohteista, niin siinä sivussa kuvataan vuorotellen kameralla kuvaa sekä puhelimella videota. Et ota vain omia kuvia, mutta otat tietysti myös bloggaavalle kaverillekin kuvat. Qatarissa emme pitäneet data roamingia päällä koska se olisi ollut kallis paukku, täten nettiä meillä oli todella rajoitetusti. Kaikki tallennettiin ja heti kun pääsi hotellille (tai joihinkin ravintoloihin) wifin piiriin niin piti yrittää ehtiä julkaista jotain, koska hetkiä wifin-piirissä oli päivässä vain muutamia. Siitä syystä illat venyivätkin pitkälle yöhön, koska vain silloin ennätti käsitellä otettuja kuvia ja vastata kiireisimpiin maileihin. Joka ilta taisin päästä nukkumaan vasta 02:00 tienoilla, joten unta tuli per yö aina n. 4-5 tuntia. Minulla onneksi menee aamulla laittautumiseen vain n.30min (aamupesut, meikkaus, hiusten laitto, pukeminen), joten ihan hirveän paljon aikaisemmin ei tarvinnut nousta ennen aamun ensimmäistä tapaamista. Mutta vaikka oli hektistä niin nautin jokaisesta hetkestä. Eilen illalla laskeuduimme Helsinki-Vantaalle kello 21:00. Minua oli kaikki poikani vastassa – heitä olikin ollut jo iso ikävä. Kun pääsin kotiin menin nukuttamaan heitä, mutta sinnehän nukahdin minäkin. Oli hyvin hektinen reissu, mutta samalla kertakaikkisen ihana. Qatar oli upea vaikkakin vähän sateinen (miten mun matkasää voikin olla aina tätä, jopa aavikolla :D), mutta se oli kuvaamisen kannalta ihan mahtava juttu, ettei aurinko porottanut niin kovana. Hotellin altaalle ei missään nimessä oltaisi ehditty muutenkaan makoilemaan. Matka oli täynnä huikeita kokemuksia, upeita nähtävyyksiä, väsymyksestä johtavia naurun täyteisiä hepulikohtauksia, erinomaista ruokaa sekä mielettömän ihania uusia tuttavuuksia Suomesta ja Ruotsista. Lisäsin Instagram-tilini kohokohtiin Qatar-painikkeen. Pidän sen siellä muutaman viikon ajan, joten jos tämän viikonlopun tarinani menivät ohi, vielä ennätät ne katsoa. Kiitos Qatar Airways ja Spoil Concept unohtumattoman upeasta reissusta!

0 comments

Comment

Your email address will not be published.